sannevanweerd.reismee.nl

Just some way in Budapest

Er wordt vast gedacht: als ze dan zo nodig vier maanden bij elkaar moeten zitten en elkaar beter willen leren kennen, laat ze dan ook maar alle kanten van elkaar zien. Dus ook als eerst de één 5 dagen met 39 graden, slap en hoestend en vervolgens de ander met 39 graden, overgeven en hoestend op bed ligt. Laat ze maar eens met thee sjouwen, elkaar in een koud bad stoppen en kotsbakjes rondsjouwen.

En ja. Ook dat hoort erbij. Dus ik heb braaf tientallen kopjes thee gezet met veel honing vorige week. En deze week heeft Milán braaf voor mij tientallen kopjes thee gezet. Weten we ook weer van elkaar hoe we dan zijn. En we lachen nog naar elkaar! Naja.. dat denk ik tenminste. Aangezien Milán nu drie dagen verdwenen is voor zijn werk bij de tv. Het eerste weekend zonder hem hier in Boedapest. Zou een eitje moeten zijn: ik heb acht maanden lang het moeten doen met een aantal dagen elkaar zien, dus wat is drie dagen? Daarnaast is mams in de stad, dus de dagen kom ik ook wel door.

En toch. Toch moet ik toegeven dat ik hem stiekem, heel erg mis. De kamer is maar leeg en stil. Niet helemaal mijn kamer zonder hem.

Maar nee. Daar gaan we niet aan toegeven, aan die gevoelens! Even jezelf streng toespreken.. je bent nu toch dat stadium in je leven wel voorbij dat je gaat sikkeneuren om een paar dagen zonder vriendje. We zijn geen 15 meer. Dus klaar daar mee. Zo. - was het maar zo makkelijk klinkt dan toch dat stemmetje in je hoofd -

Maar het is super dat mam en Theo ene paar dagen hier zijn! Ik heb ze gemist, en het is leuk ze te kunnen laten zien waar ik hier vertoef en wat hier te beleven valt. Het is gezellig om ff lekker bij te kletsen. En het weer zit mee: 21 graden vandaag en gister! Helaas dit weekend, wanneer we op sjouw gaan door de stad, geven ze wel weer regen af. Naja, dat zal de pret niet bederven.

En wat zijn ze toch ook weer lief: een groot pak Venz hagelslag en een pak gemengde drop vullen de leegte die Milán achterlaat nu een beetje op in deze kamer. Samen met de heerlijke chocoloaderepen die mijn opa en oma ook nog even in mams tas gestopt hebben voor mij. Lief toch? Hopen dat ik ze niet als dank daarvoor het HongaarseVirus mee naar huis geef.

Met de komst van mam merk ik ook dat ik me in veel dingen al heb aangepast aan de kleine Hongaarse gebruiken die ik hier in huis overneem. Ik voel me schuldig als ik mams hotel kamer binnenstap met mijn schoenen aan, in plaats van slippers. Om me vervolgens te bedenken dat ik me daar niet druk over hoef te maken, omdat we in Nederland altijd met onze schoenen door het huis sjouwen. Ach, tis maar wat kleins. Maar toch.

-

Afgelopen week ook ff schrikken. Een vliegtuigongeluk in Suriname. Pap laat weten dat hij 1 dag van te voren met zo'n zelfde vliegtuigje, met dezelfde pilote was teruggevlogen met Lotte en Daphne. Die pilote die een dag later neerstortte met het vliegtuigje waar wij een jaar geleden nog mee vlogen. Eerst dringt het niet zo tot me door, vooral geschrokken en medeleven voor de nabestaanden. Maar later realiseer ik hoe dichtbij het ongeluk bij pap, lotte en daphne was. 1 dag eerder en zij hadden daarin gezeten. Zulke dingen moet je niet denken. Maar doe je toch. Om vervolgens God te danken dat ze veilig thuis zijn, maar Hem te vragen bij al die andere nabestaanden te zijn. Het is triest.

Ook Ruchama's overlijdingsdatum komt alweer dichtbij. 15 april is het twee jaar geleden. En moet je zien waar we nu allemaal staan. Ik denk dat ze trots op ons zou zijn. Ik stel me soms voor dat ik zou e-mailen wat er hier allemaal gebeurt, of haar reactie op mijn log. Het zorgt altijd voor een glimlach.

Nou dat was hem wel weer. Zodra ik wat meer foto's heb van mams bezoek hier, zal ik ze erop zetten.

Viszlát!

Reacties

Reacties

Jasper van Weerd

Goed van je te horen

Jasper

Ubelien

fijn om te lezen dat je het goed hebt en dat je weer beter bent.
het was inderdaad schrikken van het vliegtuig ongeluk in Suriname.
maar Daphne is nu weer terug en met een gezond kleurtje!
we gaan haar vandaag verhuizen naar Arnhem alwaar ze haar nieuwe baan begint en haar nieuwe huisje betrekt.
dinsdag gaan mijn zussen en mijn moeder en ik naar het graf van Ruchama.
om haar te gedenken en en het goede wat ze naliet te vieren!

gr Ubelien

Wilma

Hey!
Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat je even bezoek hebt.
Gaat het op je stage ook nog allemaal goed, vast wel aangezien we daar niks over horen.
Geniet nog van je tijd daar.
Liefs Wilma

Me

Hejhej,

FIjn om te horen dat alles goed gaat en dat je weer beter was.Hopelijk was het erg gezellig en heb je je ma en Theo veel kunnen laten zien! Ik had je ma van de week nog gesproken en die kon er de lol wel van inzien, eindelijk naar Budapest en dan Sanne ziek en de Metro's die niet rijden. Maar zoals ik nu hoor valt het allemaal wel mee!!

Dan komt het even dichtbij jah. Toen ik met Jas en Bas dar was hadden we ook haar als Pilote(ze stond bekend als als 1 van de beste van Suriame he)...



Welke gebruiken zijn daar nog meer zo anders dan? Behalve die schoenen:P?
En hoe gaat het verder met je stage?

Cya
Liefs & BeBlessed
Farid

Sanne

thnx voor jullie reacties!

uub: hoe was het bij het graf? hebben jullie nog wat mooie bloemen neergezet? Ik heb een kaarsje gebrand 's avonds.
Hoe is Daphnes nieuwe huisje? heeft ze nu echt een huisje helemaal voor zichzelf? Tof hoor :)

Wilma: leuk van je te horen! op ambassade gaat het ook goed hoor. ben alleen dus een week weg geweest, dus was er weer ff uit. maar ik bezoek veel mensen en doe gewoon lekker mijn eigen ding!

Farid: uuuhh ja, nog wel meer gebruiken ;) maar kan ik zo niet opnoemen:P moet je zelf maar komen ontdekken ;)

Jasper: wanneer komt jou blog update weer?

X Sanne

Mirjam

Hoi Sanne,

Hoe is het daar in het verre Budapest??! Als ik zo eens jou berichten lees, lijkt het je prima af te gaan. Lijkt me toch in het begin best lastig om het huis van Milan toch als je eigen thuis te gaan beschouwen, maar ook weer ontzettend leuk dat je daar kan zijn, zo lekker dicht bij hem!! Ook met je stage gaat alles goed en al goed kunnen wennen daar?
Ik zag net het filmpje van het orkest waar je in speelt en dat jullie ook een concert hebben gehad met Ge Reinders! Wij hebben ook een aantal weken geleden een concert gehad en het was ontzettend gaaf. Eindelijk weer eens totaal iets anders! Hoe ging het bij jullie?
Ik wens je nog ontzettend veel plezier daar en geniet ervan! Ik zal je berichten op je site blijven lezen ;)!

Liefs Mirjam

Sanne

Heej Mirjam! leuk van je te horen :) tis goed hier hoor! het gaat me inderdaad prima af tot nu toe, ben lekker aan het genieten (en werken natuurlijk ;))

Ge Reinders was super tof ja, totaal iets anders dan een normaal concert. maar hij doet het gewoon ook heel leuk. publiek genoot ervan, maar wij ook.

hoe gaat het verder bij sbo? wat voor muziek spelen jullie op het moment?
Ik speel nu hier in boedapest bij een orkest, ook wel leuk! Wel toffe muziek, alleen de repetities zijn niet zo serieus als bij ons. maar het niveau is wel hetzelfde.

doe de groetjes trouwens aan de meiden van 18+!

liefs, Sanne

Wouter

Hee Sanne,

Gaat alles goed met je? Leuke foto's.
Mooie stad he, Boedapest!
Leuk dat je moeder is langsgeweest.

Hartelijke groeten, Wouter

Sanne

Heej wouter! Het is goed hoor :) ben aan het genieten hier nog steeds!
Boedapest is zeker een mooie stad. Een rondje foto's daarvan komt ook nog..

hoe is het met jou? ga je nog naar het buitenland?

Groetjes Sanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!