sannevanweerd.reismee.nl

Tijd voor een kleine update

Zo. Na twee weken dan eindelijk echt een dag vrij om zomaar lekker van alles te doen. Zoals het typen van een blog. Wat een weken waren het al! Maar eerst even iets over deze nieuwe log:

Ik wil graag ook foto's uploaden die iedereen kan bekijken, en dat gaat niet met hyves (alleen voor 'vrienden') zichtbaar, en mijn andere log is daar te sloom voor. En, met deze reislog kan ik gemakkelijk iedereen op de hoogte houden. Dus, tijdelijk deze log voor mijn verblijf in Boedapest!

Zoals natuurlijk de wet van Murphy voorschrijft werd ik op de eerste dag dat ik stage zou moeten lopen hartstikke ziek. Met als gevolg dat ik drie dagen op bed heb gelegen en pas de vierde dag voor het eerst naar de ambassade kon. Niet het leukste begin wat ik had durven hopen. Maar eenmaal daar gelukkig goed ontvangen en een leuke rondleiding gehad. En meteen maak ik deel uit van het 'LOW centre', waar mijn collega's al maanden hard gewerkt hebben voor het LOW festival. Het LOW festival was in volle gang, dus elke avond na het werk en in het weekend gingen we op weg om een performance of tentoonstelling te bezoeken. Aan de ene kant nuttig, interessant om te zien hoe dit allemaal geregeld is. Aan de andere kant ontzettend leuk, om al die voorstellingen te zien! Ook wel vermoeiend.. 's ochtends zeven uur je bed uit, 's avonds 11 uur weer thuis. Maar dan zie je wel wat: amsterdams barok orkest, le bal moderne, piano trio, etc. foto's zijn in mijn album te vinden en op de website http://www.lowfestival.hu/en.

Opeens een andere wereld zit ik dan wel in, het ambassade wereldje, in Boedapest. Tot nu toe geen heimwee en alles bevalt goed. Al merk ik wel dat pap gelijk had met zijn uitdrukking 'de ziel reist per paard'. Lastig uit te leggen waarom dat zo is, maar ik voel het gewoon, ik ben hier nog niet helemaal aangekomen. Maar het begint te komen.

Het werk op de ambassade is nog rustig. De afrondingen van het LOW festival waren nog bezig en nu moet ik aan de gang met de evaluatie. Vanaf volgende week hopelijk echt serieus aan de slag. De werkplek is in ieder geval super en de collega's ook.

Gister genoten van het lekkere weer in de stad. Het was een nationale feestdag, herdenking van de revolutie van 15 maart 1848 (foto's in mijn foto album). Echt feest is het echter niet meer. De dag wordt vooral gebruikt door de rechtse radicalen om een beetje te rellen en demonstreren (zie video). Jammer. De politieke situatie is vreemd voor mij, totaal anders dan in Nederland. Met grote ogen en verbijstering hoor ik soms de verhalen. Mijn interesse voor politiek groeit met de dag, dat moet ook wel, met dat ambassade werk en een vriend die verslaafd is aan het politieke nieuws.

Met Milán en bij Milán thuis ook alles nog heerlijk. Het gaat goed. Het is goed. Het is een goede beslissing geweest, hierheen te gaan.

Goed, dit was hem toch weer even voor nu. Volgende keer misschien een meer interessante en inspirerende blog. Nu nog even genieten van een vrije avond en snel naar bed toe..

Check hier wat filmpjes:

Video over low festival:

http://www.youtube.com/watch?v=CkiyYLI-6ps&feature=related

Filmpje met ambassadeur over LOW festival:

http://www.youtube.com/watch?v=daShhmr3axs&feature=related

15 maart ‘s avonds in Boedapest:

http://index.hu/video/2008/03/15/osszecsapasok_a_belvarosban/

Reacties

Reacties

Dianne

Hey meid,

Hoe is het? Het klinkt allemaal erg leuk!

Veel plezier daar, groetjes aan Milan!

Tot horens! Liefs Dianne

Mattheus Verkuil

Hey San,

Dat klinkt erg goed allemaal.
Echt fijn dat het zo lekker loopt alles.
Jou zien we niet meer terug denk ik:(;)
Veel plezier met alles!

Gr Matth x

Peter-Jan

ha, lekker ding!

een beetje laat, maar ik had erg veel te doen de laatste tijd. Vandaag de tijd genomen eens te lezen. Ben blij, dat het je goed gaat.

Groet Milan van me

veel plezier nog

Peter-Jan

Hildebrand

Nou weet ik nog niet of ze nou die prediker van die berg hebben gegooid waar jullie opstonden, Milan vertelde dat en ik wil dat dan gewoon weten.

Sanne

nee, was niet daar zegtie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!