sannevanweerd.reismee.nl

Inpakken

Ik vertel het maar vast: over 4 maanden hou ik grote uitverkoop/uitzoekactie. Ik heb eeeecht teveel spullen. Ik geloof dat ik maar eens met een psycholoog moet gaan praten over 'afstand doen van'. Daar schijn ik wat problemen mee te hebben. Ik heb genoeg kleren om de rest van mijn leven mee te overleven. En de helft ervan draag ik niet, maar durf ik niet weg te doen, want wat nou als ik het toch nog eens nodig heb... pff. Tis dat ik er nu geen tijd voor heb, maar over 4 maanden gaat de helft weg. Het moet maar.

En dan die toiletartikelen. Ik kan een eigen drogisterij beginnen met alles wat ik heb. Hoe kom ik daar toch aan? Volgens mij moet ik dan meteen ook maar even met die psycholoog praten over 'eerst opmaken wat je hebt en dan pas iets nieuws kopen'.

En dan nog het volgende probleem: WAT moet ik nou toch meenemen naar Hongarije? Nee, de vraag moet zijn: wat moet ik NIET meenemen... winter en zomerkleren, toiletspullendiezedaarmisschienwelniethebben, medicijnen, leesboeken, schoolboeken, schoenen, spelletjes, cd's/dvd's. Ik wil het gewoon allemaal mee! maar dat kan niet... dus dat word een hele opgave.. om te kiezen wat ik dan maar 4 maanden missen moet.. En dan te bedenken dat Milán ook al 18 kilo mee heeft. Ik kan wel zeggen: ik neem bijna niks mee, pas me aan aan wat ze daar hebben en koop het wel. Maja, dan heb ik straks weer een kledingkast en badkamerkast extra nodig als ik terug kom.. en Hongaarse boeken kan ik toch echt niet lezen.
Ja, het is een hele opgave. Maar ik weet waar ik het voor doe zullen we maar zeggen!

Die IB-groep maakt het er ook niet makkelijker op. Echt verschrikkelijk. Ik naar de website, inloggen, om mijn lening stop te zetten. Eenmaal ingelogd klik ik op de W van wijzigen. Krijg dan te zien dat ik niet online mag wijzigen. Huh? Voorheen kon dit altijd wel. Dan maar op formulieren klikken, misschien kan ik er wel eentje uitprinten en opsturen. Wat ik dan te zien krijg: Met Mijn IB-Groep regel je je zaken snel en veilig. Sneller dan met een formulier. We raden je dan ook zeker aan om je voor Mijn IB-Groep aan te melden.
Ja, hallo. Dat wilde ik ook. Maar dat kan dus niet. Maar wat ik ook zoek en probeer, ik blijf te zien krijgen dat ik niet online mag wijzigen en blijf dan vervolgens tegen komen dat ik wijzigingen online door moet voeren.
Ten einde raad dan toch maar de telefoon pakken. Helaas, vijf over vijf, ze zijn gesloten. Dus er gaat weer een weekend overheen. Dan maar een, niet heel aardig, mailtje.
Maandag reactie terug: ja, dat kan, sommige mensen kunnen hun wijzigingen niet online doen, als je wil weten waarom moet je bellen naar de IB. Juist, het is me meteen een stuk duidelijker.
Dan maar bellen. Voor het eerst een dan toch aardige, behulpzame én eerlijke man aan de lijn. Er schijnt een fout in het systeem te zitten zegt tie. Als je iemand machtigt om jou gegevens waar te nemen (wat ik gedaan heb aangezien ik 4 maanden weg ga) dan krijg je een bepaalde code toegekend in het systeem. Maar die code zorgt er op een of andere manier ook voor dat je niet meer online kunt wijzigen. Ze zijn druk bezig dit te veranderen.
Via een omweg kon ik echter toch een formuliertje vinden dat ik kon invullen, uitprinten en opsturen. Gelukkig mijn printer niet ingepakt.

Tis wat. Nu nog even snel naar de ambassade bellen en dan weer verder met inpakken en keuzes maken..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!