sannevanweerd.reismee.nl

Eyes need something to lean to

Heerlijk was het. Om er even helemaal tussen uit te gaan. Geen computers. Geen festival website. Geen theaters en musea. Alleen maar bergen. Sneeuw. Houten huisjes. Saunas. Bubbelbaden en heerlijk eten. En dat 4 dagen lang in Slowakije samen met Milan.

Eindelijk kon ik dan ook even genieten van de voordelen van Milan zijn werk. We gingen mee met een georganiseerde 'press trip' naar Slowakije. Met een groep van 20 journalisten en reisbureaus gingen we alle toeristische hotspots langs. Voor de meeste gewoon een leuke gratis vakantie. Ook ik voelde me even alsof we op schoolreisje waren. Met zijn allen in de bus, vol verwachting voor wat komen gaat. Excursies naar de mooiste plekjes.

En Slowakije is prachtig. En op veel plekken nog puur. Door de niet aanwezige rijkdom verkeerd veel nog in oude staat. Wat iets speciaals geeft aan de omgeving. Voor het land goed dat het toerisme steeds meer in trek komt en dat ze het steeds beter doen. Jammer alleen voor de omgeving. Prachtige valleien worden nu opgevuld met enorme ski of zwem paradijzen en onwijs lelijke fabrieken. Maar gelukkig nog niet overal. De prachtige bergen komen gelukkig overal bovenuit. En komend uit het vlakke Nederland, kan ik daar toch even heel erg van genieten. Pratend met een Slowaak over de vlaktes in Nederland geeft hij aan het daar nooit uit te houden. 'Our eyes need something to lean to'. En daar zit eigenlijk wel wat in.

Na een vermoeiende werkdag (...) konden we 's middags / 's avonds heerlijk uitrusten in de sauna en jaccuzies. Aangezien zowel Milan als ik nog een beetje ziek en snipverkouden waren, kwam een lekkere stoomsauna prima van pas.

Al met al dus 4 heerlijke dagen en even bij kunnen komen. Foto's zijn hier te vinden:

Foto's Slowakije trip

En nu... snel weer alle kleren wassen, morgen nog even naar de ambassade en dan op weg naar NL. Eindelijk even iedereen opzoeken voor ik weer fulltime aan het werk moet.

Jasper van Weerd

leuk hoor!